سه شنبه، ۲۴ مهر ۱۳۹۷

اخبار

تأمین محتوای تلویزیون بر عهده مخاطبان

تأمین محتوای تلویزیون بر عهده مخاطبان
مدرس کارگاه آینده تلویزیون در عصر اینترنت پهن و شبکه های اجتماعی در یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال، تلویزیون اجتماعی را تکنولوژی جدیدی دانست که در آن انتقال پیام از طریق فناوری جدید صورت می پذیرد.

 

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه رسانه های دیجیتال؛ جعفر خوشروزاده با اشاره به اینکه قضاوت و ارزیابی مخاطب در تلویزیون اجتماعی بیش از گذشته اهمیت می یابد گفت: مخاطبان به واسطه ارتباط مجازی به یک کلیت واحد و یکپارچه و قدرتمند تبدیل می‌شوند و چشم تیزبین مخاطب پنهان نمی ماند چرا که اطلاع رسانی و حجمی وسیع در فضای مجازی در جریان است.

وی به انتقادی تر و تخصصی تر شدن رویکرد مخاطبان نسبت به برنامه ها اشاره کرد و از ثبت و همیشگی ماندن انتقادها و ارزیابی مخاطبان در فضای مجازی خبر داد و افزود: در تلویزیون اجتماعی موضوع انزوای اجتماعی در اثر تماشای تلویزیون کمرنگ تر می‌شود.

یه گفته خشروزاده در عصر تلویزیون اجتماعی علاوه بر بستر اینترنت پهن باند، محتوای تلویزیون از سوی بینندگان فعال تلویزیون و در بستر شبکه های اجتماعی دست به دست می‌شود.

وی افزود: با این ویژگی مخاطبان هم گیرنده و هم فرستنده خواهند بود و پیام و تولیدات کوتاه از ضریب نفوذ بالاتری برخوردار خواهند بود.

مدرس این کارگاه آموزشی با بیان اینکه در این عصر نیاز سازمان تلویزیونی به متخصصان فضای مجازی بیش از مهندسان فنی خواهد بود گفت: شبکه ها و رسانه های اجتماعی بخش مهمی از نشر محتوای تلویزیونی را بر عهده خواهند گرفت.

جعفر خشروزاده با اشاره به اینکه دسترسی مردم به شبکه های اجتماعی ضریب نفوذ تلویزیون را افزایش خواهد داد افزود: شبکه های اجتماعی انحصار تولید محتوا را از دست بنگاههای تلویزیونی خارج خواهند کرد.

به گفته آقای خشروزاده در عصر تلویزیون اجتماعی قربانی اصلی پایین بودن سرعت اینترنت تلویزیون خواهد بود.

مدرس این کارگاه با بیان اینکه کوچک سازی پیام تلویزیونی امکان بهره گیری بیشتر از شبکه های اجتماعی را برای باز نشر فراهم خواهد کرد افزود: نقش کارگردانان و عوامل تأمین محتوا و افراد خلاق در فرم، بر نقش تهیه کنندگان و تأمین کنندگان مالی خواهد چربید و هرگونه نکته مثبت و منفی در برنامه ها و گاف های اجتماعی بازتابی گسترده می باید.

وی با بیان این خبر که بیش از 80 درصد. بینندگان تلویزیون از صفحه نمایش دوم استفاده می‌کنند گفت: استفاده از ابزار الکترونیک ارتباطی عمدتا موبایل، تبلت و یا لپ تاپ برای ارتقای کیفیت تماشای تلویزیون از طریق تعامل با دیگران در بستر اینترنت و شبکه های اجتماعی را بهره گیری از صفحه نمایش دوم می‌گویند.

خشروزاده با اشاره به اینکه عمده بینندگان دست به مکالمه آنلاین می‌زنند گفت: بیش از 20 درصد موضوعات این گفتگوی آنلاین به آنچه در تلویزیون پخش می‌شود مرتبط است و 21 درصد در حال یافتن اطلاعات تکمیلی درباره آنچه پخش می‌شود هستند.

وی با بیان اینکه تماشای تلویزیون امری تعاملی و فعالانه است گفت: در تلویزیون اجتماعی گفتگویی دائمی در سطح گسترده در فضای مجازی در بین مخاطبان برنامه قرار داده است که ابزار بسیار خوبی برای ارزیابی میزان مطلوبیت برنامه ها با تحلیل محتوای این مکالمات در دسترس است.

مدرس این کارگاه آموزشی گفت: مخاطبان صحت و سیم اطلاعات منتشر شده از سوی رسانه های ما را بررسی می‌کنند و مخاطبان بطور بالقوه در حال باز نشر، توصیه و ارزیابی برنامه های تلویزیونی هستند.

وی لازمه این تلویزیون را اینترنت پرسرعت در همه جا دانست و افزود: پهنای باند اینترنت رابطه مستقیمی با توفیق رسانه در استفاده از تلویزیون دارد.

جعفر خشروزاده داشتن اپلیکیشن کارآمد موبایلی را یک ضرورت دانست و گفت: با ویژگی انتخابی بودن، دیگر همه، همه چیز را در تلویزیون نخواهند دید.

مدرس کارگاه تلویزیون اجتماعی با بیان اینکه مخاطب با در اختیار داشتن کانال ارتباطی، روایی محتوا را می‌سنجد افزود: مخاطب درباره محتوای پخش شده با دیگران تبادل نظر می‌کند.

روابط عمومی و امور بین الملل مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال
۲۷ آبان ۱۳۹۶ ۱۵:۵۴

اظهار نظر

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده:
پست الکترونیک: *  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد.